Selamat Tahun Baru 2009

Alhamdulillah..kita masih lagi boleh bernafas di tahun 2009 ini.Bersyukur ke hadrat Illahi atas kurnian nikmat yang tak terhingga ini..Tapi kita lupa 1 Muharram lepas,seolah-olah bulan itu tak memberi apa-apa makna kepada kita.Sedangkan kita umat ISlam,tahun baru orang puteh kita sanjungkan.

1 Muharram lepas hanya 2 orang je member aku hantar sms mengucapkan salam ma'al hijrah,tapi bila tiba January 2009 bertalu-talu sms yang aku dapat.Kepada yang non-muslim tu tak pa la..aku tak kisah.aku akan balas balik,tapi yang seagama dengan aku sory la aku nak reply buang kredit aku sahaja."Oooo dulu 1 muharram 1 sms pun hang tak hantar kat aku,tapi 2009 ni ko sms plak?"

Bila tiba 1 Syawal semua tahu,dah masuk bulan syawal...yahooo puasa dah habis!masuk bulan-bulan lain dalam islam,semua tak tahu.ada apa dengan bulan rejab?sya'ban? dan sebagainya.hampeh!anak-anak kita tahu macam mana nak kira bulan 1 hingga bulan 12 tapi bulan islam?.Aku ni hanya nama pada islam,tapi kehidupan seharian masih lagi terpengaruh dengan budaya yahudi laknatullah!


Dalam tv & radio banyak rancangan akan disiarkan bagi meraikan tahun 2009,tapi 1430H lepas macam mana?perarakan ma'al hijrah disebelah pagi,kemudian penyampaian tokoh ma'al hijjrah.Itu sahaja!mana konsert ketuhanan,nasyid,bacaan Al-Quran,drama-drama keinsafan & penghijrahan.Ini kah dinamakan Negara ISLAM!atau itu islam hadhari yang di masyhurkan oleh UMNO?

Detik 2009 disajikan dengan konsert "count down" diserikan oleh artis tersohor seperti mawi,Dato'Siti,hujan band dan ramai lagi lah.Ada nyanyi-nyanyi,gelek-gelek muda-mudi pun seronok la...leh enjoy!!Lupa kah mereka dengan bala ALlah Ta'ala lepas?dengan banjir,tanah runtuh.Adakah bala itu tidak menginsafkan lagi atau belum kena batang hidung mereka lagi,so apa nak takut dah kena nanti taubat lah!Nauzubillah!

Insaflah wahai melayu!ko tu Islam!dah berjanji untuk tidak menyekutukan Allah,jangan ko lupa lagi janji-janji ko pada Allah yang Esa!sesungguhnya Allah nak musnah kan ko melayu senang sahaja,sekelip mata.Lihatlah sahabat kita di Palasten!Mereka yang tidak berdosa pun terkena serpihan api dari neraka jahannam.Sebab apa..sebab mereka lupa orang disekeliling mereka yang masih lagi dalam keadaan jahil.

Ayuh dengan kalendar hijjrah yang baru ini kita sama-sama tilek & cermin kedudukan kita sekarang ini & mula lah berubah sekarang!InsyaAllah kita akan dapat pertolongan dari ALlah YAng Esa!.

0 comments

Post a Comment

.

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Dimensi Baru Membeli-Belah Konsumer Bijak
 

Rakan

Free Website Hosting

sms 4 marketing
Revolusi Teknologi SMS
Kelantan Bloggers